
Dr. Ertuğrul ÇAM - Okul Müdürü
1989 yılında Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Kadirli’de tamamladı. 2012 yılında Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği lisans programından, 2017 yılında Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Eğitimi tezli yüksek lisans programından 2022 yılında İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Ens. Sınıf Öğretmenliği Doktora programından mezun oldu. 2012-2014 yılları arasında özel eğitim merkezinde okuma yazma sorunu yaşayan çocuklarla çalıştı. 2014 yılında Muş ili Bulanık ilçesine Müdür Yetkili Öğretmen olarak atandı. Adana, Kahramanmaraş, Muş, Hatay ve Ankara’da müdür yetkili öğretmen, öğretmen, müdür yardımcısı, okul müdürü olarak çeşitli görevlerde bulundu. Halen Ankara ili Mamak ilçesinde okul müdürü olarak görev yapmaktadır. Okuma ve okuduğunu anlama alanında ulusal/uluslararası akademik çalışmalarını sürdürmektedir.
BİLİMSEL ÇALIŞMALAR |
Araştırma Makalesi |
Çam, E., Baştuğ, M. (2024), A Reading Comprehension Program for Primary School Students, Reading Psychology, 46(1), 43-69. |
Araştırma Makalesi |
Çam, E., Ermiş, M., Hiğde, A.Y., Baştuğ, M. (2024), PIRLS 2021 Türkiye Sonuçlarına Göre Öğrencilerin Okuma Tutumlarının Okuma Başarılarına Etkisi: Ev Ortamı Desteğinin Aracilik Rolü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 14(3), 1497-1511. |
Araştırma Makalesi |
Çam, E., Baştuğ, M. (2022), An Investigation of the Reading Comprehension Problems of Fourth Grade Students, Osmangazi Journal of Educational Research, 9(1), 159-178. |
Araştırma Makalesi |
Çam, E.,Saltan, F. (2019), İlköğretim Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişki, İlköğretim Online, 18(03), 1196-1207. |
Araştırma Makalesi |
Çam, E., Üstün, A. (2016), Öğretmenlerin Mesleki Tutumları ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişki, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 461-477. |
Araştırma Makalesi |
Üstün, A.,Çam, (2016), E., Müdür Yetkili Öğretmenlerin Liderlik Stilleri ile Okul Müdürlerinin Liderlik Stillerinin Karşılaştırılması, SOBİDER Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Science, 3(6), 63-73. |
Araştırma Makalesi |
Çam, E.,Saltan, F.,Çakır, R.(2016), The Relation Between Life Long Learning Tendency and Leadership Level of Education Managers, Participatory Educational Research (PER) Special Issue, 2(2), 80-88. |
Kitap |
Baştuğ, M., Hiğde, A.Y., Çam, E., Örs, E., Efe, P.(2019), Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme, Ankara:Pegem Akademi. ISBN No :9786052415504 |
Kitap Bölümü |
Baştuğ, M., Çam, E. (2021), Özel Eğitimde İlk Okuma Yazma Öğretimi (bölüm 9),Ankara:Vize Yayıncılık. ISBN No :978-625-7103-73-2 |
Konferans Bildirisi |
Çam, E., Ermiş M. (2024), İlkokul Birinci Sınıf Düzeyinde Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programının Uygulanma Sürecinin İncelenmesi, USOS 2024 Şanlıurfa: Harran Üniversitesi |
Konferans Bildirisi |
Aktaş, Z., Efe, P., Çam, E. (2024), Ses Gruplarındaki Değişimlerin Okuma Yazma Öğretimi Süreçlerine Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi, USOS 2024 Şanlıurfa: Harran Üniversitesi |
Konferans Bildirisi |
Çam, E. (2024), 2019 İlkokul Türkçe Öğretim Programı ile 2024 İlkokul Türkçe Öğretim Programının Değerler Eğitimi Açısından Karşılaştırılması. Uluslararasıeğitim Kongresi / Educongress 2024 Dicle Üniversitesi, Diyarbakır: Edu Yayıncılık |
Konferans Bildirisi |
Şanlı, I., Çam, E.,Karademir, B.,Saçıkara, B.F., Bülbül, M.,Şenol, H., Akbal, (2024), İlkokulda Değerler Eğitimi Uygulamalarının Sınıf Öğretmeni ve Veli Görüşleri Çerçevesinde İncelenmesi. 2. Ankara Ulusal Eğitim Yönetimi KongresiAnkara: Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
Konferans Bildirisi |
Yavuz, H., Hatipoğlu, N., Çam, E., Turan, U. (2024), Okuma-Anlama-Yazma Atölyelerinin Öğrencilerin Okuma Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. 2. Ankara Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi Ankara: Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
Konferans Bildirisi |
Ermiş, M., Çam, E., Hiğde, A.Y., Baştuğ, M. (2023), PIRLS 2021 Türkiye sonuçlarına göre öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarının okuma başarılarına etkisinde ev ortamı desteğinin aracılık rolü. Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCONGRESS 2023: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. DOI NO:e-ISBN: 978-605-72845-3-2 |
Konferans Bildirisi |
Çam, E. Hiğde, A.Y. (2023), Sınıf Öğretmenlerinin Okuduğunu Anlama Stratejilerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi, Öğretmenlerin Gözüyle Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitim Sempozyumu, Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı |
Konferans Bildirisi |
Baştuğ, M., Çam, E. (2021), Okuduğunu Anlama Sorunları Olan Öğrencilerin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. USOS 2021 Şanlıurfa: Harran Üniversitesi |
Konferans Bildirisi |
Karaduman, G.B., Çam, E. (2018), Dönüşümsel Öğrenme Kuramının Kesirler Konusunun Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi. 17.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu USOS 2018: Ankara. ISBN: 978-975-2480-24-6 |
Konferans Bildirisi |
Çam, E.,Saltan, F.(2016), İlköğretim Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişki. 10. Uluslararası Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi/Rize: ICITS 2016 |
Yüksek Lisans Tezi |
Çam, E. (2017), İlköğretim Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Düzeylerinin Yaşam Boyu Öğrenme, Özyeterlik Düzeyleri ve Hizmet İçi Eğitim Gereksinimleri Açısından İncelenmesi: Muş/Bulanık örneği, Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Doktora Tezi |
Çam, E. (2022), İlkokul Öğrenci̇leri içi̇n Okuduğunu Anlamaya Yöneli̇k Program Geli̇şti̇rme Çalışması, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
|
HAKEMLİK YAPTIĞI DERGİLER
Ana Dili Eğitimi Dergisi
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
International Review of Migration and Refugee Studies
Uluslararası Eğitim Spektrumu Dergisi
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum
International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE).